Bejegyzések

Facebook oldaldoboz

2019.04.22. 13:03 Anitja

A továbblépés

Sivananda jógaórán 12 fő ászanát gyakorlunk, ezeket csiszoljuk, pontosítjuk. Én teszem ezt immár 15 éve. Mint már említettem ITT a jóga nem cirkuszi mutatványok összessége, mégis egy bizonyos idő után igényünk van a továbblépésre. Erről szeretnék ma írni Nektek.

A Sivananda jógarendszer tökéletesen kidolgozott, kezdő számára is könnyedén kivitelezhető, mégis motivál a haladásra, a jógázás elmélyítésére. Aki soha nem jógázott, az is kudarctól mentesen, inkább inspirálódva igyekszik végezni a gyakorlatokat, és lépésről-lépésre megpróbálja tökéletesebben kivitelezni az ászanákat.

Amikor egy ászana helyes kivitelezését elsajátítottuk, és már magabiztosan akár több percig képesek vagyunk időzni benne, CSAK akkor léphetünk tovább - ez azért fontos, hogy elkerüljük a csalódást, a sérülésekről nem is beszélve! - és kipróbálhatjuk az úgynevezett variációkat, amelyek általában már haladó jógagyakorlatok. 

p1040064.JPG Így jutottam el én is oda, hogy a Varjúállást már könnyedén bárhol, bármikor kivitelezve megpróbálkoztam egy következő variációval (lásd fent a képen).

...vagy a Sáskaállás haladó változatával:

p1040288.JPG

... és így fejlesztem a Kerékállásomat is:

p1040046.JPG

Természetesen ezek a haladó ászanák még sok csiszolásra szorulnak, de mivel az alap ászanát már sokat gyakoroltam, ezért így vagy úgy sikerült kudarc nélkül megcsinálnom, és ha nem is percekig, de néhány másodpercig kitartanom.

Bizony ilyenkor jól jön egy kamera (erről is írtam már), amivel láthatod azt, hogy hol tartasz, miben kell még tökéletesítened az ászanát (a tükröt nem javaslom, mert el kell fordítanod a fejed, és néhány ászana esetében ez veszélyes is lehet).

 

Om Namah Sivaya ✿

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anitja.blog.hu/api/trackback/id/tr7514779742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása