Bejegyzések

Facebook oldaldoboz

2019.07.08. 18:11 Anitja

Jóga elmélet 2. rész

Folytatnám a Jóga elmélet sorozatomat egy legalább annyira fontos témával, mint a Lélegzés, a Relaxációval.

Erről is írtam már korábban ITT, de most egy kicsit alaposabban szeretném körbejárni a kérdést:

Mi is az a Relaxáció?

Először is leszögezném: a relaxáció nem azonos a meditációval! A meditáció úgy is mondhatnánk, hogy a jóga csúcsa, de ez a csúcs csak jól megalapozott relaxációval érhető el.

A relaxáció egyfajta tudatos pihenés, a pihenés tudománya, és mint minden más tudást ezt is megfelelően el kell sajátítanunk. 

- és ez nem is olyan könnyű, mármint pihenni, a mozdulatlanságot, és a tökéletes ellazulást megtanulni.

A tökéletes pihenés alatt a test "minden egyes sejtje" ellazul, és nem dolgozik, még az agy sem, tehát a tökéletes ellazulás nem csak fizikai, hanem mentális és lelki síkon is létrejön.

A relaxáció technikája a Savászana, a korábbi írásomban megtalálhatod a helyes kivitelezését, sőt relaxációs szöveget is találsz.

Ahogy Dr. Weninger Antal is mondja:

"A Savászana felüdít, erősít és gyógyít, teljesen magunkhoz térít!" 

Felüdít: kimutatták, hogy egy órai fekvés Savászanában felér egy átlagos éjszakai pihenéssel! - említi Az idő partján című könyvében

Gyógyít: Weninger orvos volt, és állandóan kitér a könyveiben arra, hogy a relaxáció, a légzőgyakorlatok, és az ászanák is gyógyító hatással vannak mind a testre, mind az elmére és a lélekre is. Pszichoszomatikus betegségek kiválóan gyógyíthatóak jógával, és valójában a legtöbb betegség pszichoszomatikus, vagyis lelki eredetű.

Teljesen magunkhoz térít: visszatalálunk önmagunkhoz, megbékélünk, egy olyan nyugodt állapotba kerülünk amikor idegeink elcsendesülnek, az érzékeink nem ostoroznak bennünket, képesek vagyunk bensőnkbe fókuszálni, ahol megtalálhatjuk valódi lényünket.

... és ahogy egy keleti mondás tartja: "Amennyit gyakorolsz annyit pihenj is!" Vagyis fordíts kellő időt a relaxációra otthonodban is ha jógázol.

A legegyszerűbb módja annak pedig, hogy mindhárom síkon ellazulj, a következő:

Azonosítsd magad a légzéseddel, határozd így meg:

"Én magam vagyok a lélegzés mozgása, nem a mozgatója, hiszen értelmem és akaratom pihennek. Én csupán az élet áramát érzem, benne vagyok, én magam vagyok ez az áram."

spirit.jpg

 Forrás: Dr. Weninger Antal, Az idő partján

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anitja.blog.hu/api/trackback/id/tr7414931496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.