Bejegyzések

Facebook oldaldoboz

2017.10.05. 19:31 Anitja

A jóga és más testmozgások

Címkék: edzés úszás futás torna jóga testmozgás

Ezt a bejegyzésemet egy idézettel kezdem Swami Vishnu-devanandától:

"Számtalan olyan testedzési mód létezik, amelynek célja az izmok erősítése. Ezeknek követői izmaikat gépies mozgások és gyakorlatok segítségével próbálják formálni. A jóga gyakorlatai ezzel szemben nemcsak a fizikai testet, hanem mellette az elmét is fejlesztik. Sőt mi több, egy jógi még az akarattól függetlenül működő izmait is képes irányítása alá vonni.

A jógagyakorlatok és a modern testkultúra közötti alapvető különbség az, hogy míg ez utóbbi szorgalmazza az erőteljes izommozgást, addig a jóga ellenzi azt, mivel hatására az izomrostokban nagy mennyiségű tejsav termelődik, ami fáradtsághoz vezet. A tejsav hatását és az így létrejövő fáradtságot az izomrostokban levő lúg és a belélegzett oxigén tudja semlegesíteni.

Erre alapoznak a modern testedzés hívei. Megpróbálják növelni az oxigénfelvételt, és ezzel csökkenteni a fáradtságérzetet. Bár elméletük igen meggyőzően hangzik, a jóga szellemi atyjai évszázadokon keresztül olyan ismeretekkel rendelkeztek, amely messze meghaladta a modern tudást. A jóga módszere nem új dolog, sok száz éve tanították már, amikor a modern rendszerek kezdtek kialakulni.

A fejlett izomzat nem feltétlenül takar egészséges testet, ahogyan azt a legtöbben gondolják. Az egészség azt az állapotot jelenti, amikor minden egyes szerv tökéletesen fejti ki tevékenységét egy intelligens elme irányítása alatt."

Teljes Illusztrált Jógakönyv/4. Különbségek a jóga gyakorlatai és más testedzési módok között (részlet)

Mégis előfordulhat az életünkben olyan időszak amikor úgy érezzük, hogy valami dinamikusabb testmozgásra van szükségünk a jógánál.

A tanácsom csak annyi, hogy igyekezzünk olyan testedzést választani ami illik hozzánk. Említenék egy példát: manapság divatos lett a futás, mint testmozgás, de óvatlan alkalmazásával súlyos sérüléseket szerezhetünk, például nem olyan a csontozatunk, a testalkatunk, nem használunk megfelelő cipőt, vagy egyszerűen csak nem jó terepen futunk, mind olyan tényezők amelyekkel akár visszafordíthatatlan sérüléseket szerezhetünk.

Vigyázzunk hát magunkra, a szívünkre, a csontjainkra, az ízületeinkre, és soha ne terheljük túl magunkat, mert azzal nem hogy használunk, hanem épp ártunk a testünknek.

10420221_871961936161218_6425360776531351547_n

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anitja.blog.hu/api/trackback/id/tr412931789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.