Bejegyzések

Facebook oldaldoboz

2015.02.24. 22:44 Anitja

Jógázzunk otthon 12. rész - A 12 alapászana / X.

EGYENSÚLYOZÓ GYAKORLAT

Sivananda jógaórákon általában egyensúlyozó gyakorlat gyanánt a varjúállást szoktuk elvégezni, ami gyakorlatilag egy könnyített kézenállás,és a következő módon kell kivitelezni:

Mély guggolásba ülünk, a térdeinket szétnyitjuk, karjaink a lábaink között heyezkednek el. Tenyereinket letesszük magunk elé a földre, ujjainkat szétnyitjuk, minél szélesebb területen támaszkodjunk, ujjaink enyhén befelé néznek. Csípőnket megemeljük és megpróbáljuk a térdünket a könyökünkre helyezni. Ha ez sikerül, először váltott lábbal, majd később próbálkozzunk mindkét lábbal felemelkedni a talajról. Mivel egyensúlyozó gyakorlatról van szó, fontos, hogy kinézzünk magunk előtt egy fix pontot és oda fókuszáljunk, ez segít az egyensúlyunk megtartásában. Tehát fejünket emeljük fel gyakorlat közben, és meredjünk egy pontra miközben testünk súlyelosztását egyensúlyba hozzuk kellően ahhoz, hogy a levegőbe tudjunk emelkedni.

Gyakorlat után lazítsuk ki a kézfejünket, végezzünk csuklókörzéseket.

crow.png

Egy másik egyensúlyozó gyakorlatot is szeretnék  ismertetni, a közkedvelt faállást.

fa0.jpg

Álljunk egyenesen, figyelmünket vezessük a talpunkra, talpunkkal a súlyelosztásunkat ellenőrizzük, majd a testsúlyunkat helyezzük a jobb lábunkra. Nézzünk ki magunk előtt egy pontot, ebben fogunk "kapaszkodni" a szemünkkel. Óvatosan emeljük fel a bal lábat - négy féle lábtartást mutatok:

1. a felemelt lábfejet a földön lévő lábfejen támasztjuk meg sarokkal a támasztó lábunk felé

fa01.png

2. a felemelt lábfejet a térd magasságában támasztjuk meg térddel kifelé

fa02.png

3. a felemelt lábfejet a comb tövében támasztjuk meg térddel kifelé

fa03.png

4. a felemelt lábfejet féllótuszba tesszük

fa4.jpg

 

Ha stabil a lábtartásunk emeljük kezeinket imádkozó kéztartásba a mellkasunk elé, majd szép lassan nyújtsuk fel a magasba. Nyújtózzunk miközben a hüvelykujjainkkal összébb tartjuk az imádkozó kéztartásunkat (mintha egy kicsit így is kapaszkodnánk), meredjünk a kiszemelt pontra, koncentráljunk az egyensúlyunkra.

fa2.png

 

Végezzük el másik lábbal is a gyakorlatot.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://anitja.blog.hu/api/trackback/id/tr697192895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.