Bejegyzések

Facebook oldaldoboz

2015.01.18. 23:54 Anitja

Jógázzunk otthon 5. rész - A 12 alapászana / III.

EKEÁLLÁS

Kiinduló póz: savászana, szép lassan vegyük fel a gyertyaállást majd egy mély belégzést követően eresszük le a nyújtott lábainkat a fejünk fölé.

ekeallas_konnyu.jpg

Ha túl nehéznek érezzük a gyakorlatot, támogassuk a testünket egy székkel az alábbi módon:

images9uimqjw7.jpg

Viszont ha elég hajlékonyak vagyunk a lábainkat letehetjük a földre, a karjainkat pedig nyújtsuk ki a hátunk mögött, és akár kulcsoljuk össze a kezeinket, ezzel tovább fokozva a nyújtózást. A csípőnket emeljük magasra, a lábainkat  pedig mindvégig tartsuk nyújtva.

ekeallas.jpg

imagesnfrmbnbm.jpg

Állunkat továbbra is nyomjuk szorosan a mellkasunk felé. Lélegezzünk hasi légzéssel, de mivel a hasfalunk össze van nyomva, csak apróbb légvételeket tudunk venni, ez ne rémisszen meg, sőt próbáljuk annyira mélyíteni a légzésünket ahogy tudjuk, segíteni fog az ászana kitartásában.

Tartsuk a pózt amíg jól esik, majd emelkedjünk vissza gyertyaállásba, és építsük le az ászanát.

Az ekeállás a gyertyaállás fokozása, tehát későbbiekben összeköthetjük a két ászanát. Néhány percig kitartjuk a gyertyaállást, majd finoman áttérünk az ekeállásba, és azt is kitartjuk amíg jól esik. Végül lassan, óvatosan leépítjük az ászanát, visszatérünk savászanába megpihenni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://anitja.blog.hu/api/trackback/id/tr187083829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.