Bejegyzések

Facebook oldaldoboz

2015.01.16. 19:29 Anitja

Jógázzunk otthon 4. rész - A 12 alapászana / II.

GYERTYAÁLLÁS

Kiindulóhelyzet: Savászana, relaxációs póz

savasana2.jpgZárjuk a lábainkat, kezeinket tegyük a derekunk alá tenyérrel lefelé, hasizmunk segítségével emeljük fel a zárt nyújtott lábainkat először derékszögig, majd kezünk segítségével támasszuk meg a derekunkat és emeljük a csípőnket olyan magasra amennyire csak bírjuk, ellenőrizzük a testünket:

- az állunkat zárjuk szorosan a mellkasunk felé

- kezeinkkel közelítsünk a lapockáink felé

- könyökeinket közelítsük egymáshoz

- lábaink legyenek egyenesek, de lazák, ellenőrzésképpen egy kicsit rázzuk meg a lábfejünket (hogy a fordított testhelyzet áldásos hatása igazán érvényesüljön, a lábainkban a vénák "kiürüljenek")

- lélegezzünk egyenletesen hasi légzéssel

Ha úgy érezzük felvettük a végső pozíciónkat, maradjunk így néhány percig, vagy amíg jól esik.

sarvangasana.jpg

Az ászanát a következőképpen engedjük le: először a csípőnket kezdjük leengedni, a lábainkat pedig a fejünk fölé engedjük szép lassan, a kezeinket egyenesítsük ki a testünk mellé, tenyérrel lefelé támaszkodjunk meg, és lassan hasizmunk segítségével engedjük le a nyújtott lábainkat.

Pihenjünk meg savászanában. Ha nyakunkat nagyon feszültnek érezzük, forgassuk el a fejünket jobbra, majd balra kitartva néhány másodpercig. 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://anitja.blog.hu/api/trackback/id/tr507080355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.