Bejegyzések

Facebook oldaldoboz

2012.08.08. 17:32 Anitja

Babás jóga - ellazulás, levezetés, közös jógázás - Baba Mama jógaóra 2.

Alapvetően Kisbabánkat simító mozdulatokkal tudjuk ellazítani. Közben énekelhetünk neki, ismételhetjük az OM mantrát, vagy beszélhetünk hozzá. Fektessük a jógaszőnyegre hátra, vagy a mellkasunkra hasra. Ha esetleg elalszik, mi is hunyjuk be a szemünket, figyeljük a Kisbabánk és a saját légzésünket, lazítsunk együtt.

 y.jpg

Amíg Kisbabánk alszik mi jógázhatunk a megszokott módon, de ha mégis ébren marad a következő közös gyakorlatokat javaslom:

A bemelegítő gyakorlatok nagy részét elvégezhetjük keresztbetett lábú ülésben ( http://anitja.blog.hu/tags/r%3Abemeleg%C3%ADt%C3%A9s_1.  http://anitja.blog.hu/tags/r%3Abemeleg%C3%ADt%C3%A9s_2. ) Babánkat közben fektessük az ölünkbe, vagy ha igényli a mozgást fektessük le magunk mellé a jógaszőnyegre.

Gerinccsavarás - végezzük keresztbetett lábú ülésben (kép a jóga kismamáknak fejezetben). Kisbabánk továbbra feküdjön az ölünkbe.

Félpillangó - lazítsuk a csípőnket a következőképpen: üljünk nyújtott ülésben, az egyik lábunkat hajlítsuk be, tegyük a lábfejünket az ellentétes combunkra, a behajlított térdünkre pedig ültessük fel a Babát, és hagyjuk, hogy súlyánál fogva lazítsa a csípőnket. Váltsunk lábat, és ismételjük a gyakorlatot.

Pillangóülés - ültessük a Babánkat az összezárt talpainkra, hintázzunk együtt jobbra-balra, és előre-hátra.

Terpeszülés - üljünk széles terpeszbe, Kisbabánkat pedig fektessük be középre, és játékosan hajolgassunk előre.

Galambállás - (kép a bemelegítő gyakorlatok 2.-ben) gyakorlat közben Kisbabánkat ültessük a behajlított térdünkre.

Lábemelés - feküdjünk a hátunkra, zárjuk a lábainkat, hajlítsuk be térdnél és Kisbabánkat fektessük hasra az alsó lábszárakon úgy, hogy kezecskéit erősen tartsuk, lassan emeljük a páros lábainkat nyújtsuk a levegőbe, mindvégig stabilan tartva a Babánkat. Igyekezzünk hasizomból végezni a gyakorlatot, emeljük fel így Kisbabánkat néhányszor.

Csónaktartás - feküdjünk ismét a hátunkra zárt lábbal, a Kisbabánkat pedig ültessük az ölünkbe velünk szembe, fogjuk meg kezecskéit, majd vegyük fel a csónaktartást (kép a bemelegítő gyakorlatok 2.-ben) , és tartsuk ki amíg jól esik, utána feküdjünk vissza. Ismételjük a gyakorlatot néhányszor. Variációként billeghetünk jobbra-balra, behúzhatjuk és kinyújthatjuk a lábunkat csónaktartásban.

Jógahíd - feküdjünk hátra felhúzott lábbal, ültessük a Kisbabánkat a hasunkra, vagy fektessük a csípőnkre hanyatt, és kezünkkel tartva a Babát emeljük a csípőnket amilyen magasra csak tudjuk. Ismételjük meg a gyakorlatot néhányszor.

Előrehajlás - üljünk zárt lábbal nyújtott ülésben, Kisbabánkat fektessük hanyatt a combjainkon, nyújtózzunk magasba, majd egyenes háttal lassan hajoljunk előre a Kisbabánk felé. Előrehajlás után mindig végezzük el a lejtősíkot is (kép a gyakorlás otthon fejezetben), lejtősík alatt helyezzük magunk mellé a szőnyegre Kisbabánkat.

Kobraállás -  szoptatós és császármetszéssel szült Anyukák térdelésből végezzék a gyakorlatot! Hagyományos kobraállásnál Kisbabánkat helyezzük magunkkal szemben hasra, hogy együtt gyakorolhassuk az ászanát ( kép a gyakorlás otthon fejezetben).

Macskapóz - helyezkedjünk el térdelésben, Kisbabánkat fektessük magunk elé a hátára, majd ereszkedjünk fölé négykézláb, és gyakoroljuk néhányszor a macskapózt (kép a jóga kismamáknak fejezetben).

Könnyített sáskaállás - macskapóz folytatásaként végezzük el mindkét lábunkkal a gyakorlatot (kép a jóga kismamáknak fejezetben). Kisbabánk maradjon továbbra is alattunk.

Hegytartás - folytatva a gyakorlatokat vegyük fel a hegytartást (kép a jóga kismamáknak fejezetben). Kisbabánk maradjon továbbra is alattunk. Levezetésképpen nyújtózkodjunk előre a Kisbabánk felé, miközben hátra ülünk a sarkunkra.

Ha még Kisbabánknak van türelme hozzá végezzük el az állásból előrehajlást, és a háromszögállást (képek a gyakorlás otthon fejezetben).

A gyakorlásunk végén igyekezzünk időt szakítani a befejező relaxációra, persze ha Kisbabánk engedi :)

b.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://anitja.blog.hu/api/trackback/id/tr744701642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.